Ja da får vi lage en lite prosjekttråd her Har kjøpt meg ei 74 mod 1303s som er stylet og litt grommere motor Problemet er bare det at bilen har stått ute i sikkert femten år Planen nå i første omgang er å få av stylingen, motor, felger og andre ting som er brukenes så går resten av bilen i dalen eg har for øyeblikket bare tatt en stol og ein gasser. Eg skal ta noen bilder en dag det ikkje regner så masse, har hørt dei melder opplett en dag i juni
Last edited by Affe on Sun Mar 09, 2008 3:57 pm, edited 1 time in total.
Da har det blitt såpass opplett at det gikk ann å ta ut kamera Som dere sikkert ser så er det rust i massevis Fikk vite i går at bilen var ferdig bygget i 87 og at den har stått i ro siden 88 Men rusten bekymrer meg ikkje så masse siden det bare er stylingen og litt andre ting eg skal ta vare på fra denne bilen. I dag har eg fått av det venstre sideskjørtet og begynt å løsne hekken litt [attachment=1][attachment=2][attachment=3]
Det står en 1600 i den. Han som har bygget den sa at det var ca 150hk i den, men desverre så har jo ikkje motoren hvert i gang på 15-20 år men eg skal ta ut motoren og se om det er håp for den. Er det noen som vet hva baklykter som står på bilen min? det ligner veldig på porschelykter.
Last edited by Affe on Mon Mar 10, 2008 12:08 am, edited 1 time in total.
Ser ut som "928-styling", var vel ikke vanligste sorten dette. 1600 er kanskje utgangspunktet for motoren (motornummer AD eller AS?), men om jeg får lov til å tippe vil jeg tro den er tatt opp til 1835 som "alle" hadde på den tiden (standard veiv, smidde langslag var forferdelig dyre på den tiden!). 150 hk var vel også noe som mange mente å ha, men det var vel ikke så mange som hadde tall å dokumentere med (bremsemåling). Men du kan jo være heldig å finne godsaker her - bare å plukke den ned! (NB: vær veldig nøye med å merke delene etter som du tar dem fra hverandre)
Eg meiner å ha hørt at han hadde den bilen i benk eg skal spørre han en dag eg møter han. Eg veit at han la ut 120000 på den bilen for 20 år sia det var mye peng da
Last edited by Affe on Mon Mar 10, 2008 11:06 am, edited 1 time in total.
Da har eg snakket litt med han som bygget denne bilen Han hadde hatt motoren i benk og da hadde det vært 150 hk ut på veiven han meinte det var enten 125 eller 135 hk ut på hjulene I dag så har eg fått utav motoren og fått den i garasjen, skal begynne å plukke ned litt i morgen når fyllasjuken slepp taket fikk også vite at dashbordet er eit orginalt men litt modifisert porsche dashbord skal ta bilder i morgen so long skåååål
Da har eg fått av toppen og sylinderene på ene siden det såg ikkje så aller værst ut inni der Trur at det skal vere mulig å redde uten for mye jobb er det noen av dere innpå forumet her som har litt peiling på motor som er utover i nordhordaland av og til? kunne godt tenkt meg at noen såg på motoren
Da har eg fått av den andre toppen og sylinderen men eg er redd for at det ser ut som eg bare må gå å handle litt nye deler det var nok for mye rust i sylinderene Satser på at eg får demontert og vasket resten av motoren i påsken Her er noen bilder til dere GOD PÅSKE
Attachments
IMG_0034.JPG (57.74 KiB) Viewed 1554 times
IMG_0035.JPG (65.44 KiB) Viewed 1542 times
IMG_0036.JPG (51.51 KiB) Viewed 1555 times
IMG_0037.JPG (66.8 KiB) Viewed 1527 times
IMG_0038.JPG (68.08 KiB) Viewed 1526 times
Last edited by Affe on Mon Mar 17, 2008 9:53 pm, edited 1 time in total.
Da har eg vert en tur på jobb og fått gjort noe fornuftig har fått vasket blokka og toppene [attachment=1][attachment=2] Men eg oppdaget noe litt bekymringsverdig det er veldig masse tæret rundt der som bunnpannen er festet se bilde.[attachment=3][attachment=4] Eg har også fått sandblåst litt smådeler og Har lagt på zinkspray og noen lag med lakk Synst det er litt tøft med svart med røde detaljer [attachment=5]
Ja det er fra innsiden den har jo stått med vann i seg i mangen år Eg vurderer nå å bygge en større motor Hva må eg ha som utgangspunkt for noe større enn 1835?