JHs garasje...

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Min VW 181 "Erwin"

Post by RZR Andy »

Så bra da! En EU-sjekk er jo ikke noe hokus pokus egentlig, det er jo for å avklare om bilen er forsvarlig eller ikke å kjøre med... og det er den jo!
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

RZR-Andy wrote: Så bra da! En EU-sjekk er jo ikke noe hokus pokus egentlig, det er jo for å avklare om bilen er forsvarlig eller ikke å kjøre med... og det er den jo!
I hvert fall nå som tuten virker.  ;)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Da har Der Senkepolizei og jeg kost oss med å prøve å få vekk dunkingen bak. Med litt lett massasje (les: sliping) gikk Marius løs på oppgaven.  :D
Etter å ha sjekket, bestemte fagmannen (Marius) at vi ikke skulle notche fjærplatene, men godset som fjærplatene dunket borti. Knallhardt stål måtte
gi tapt for vinkelsliperen, og etter at vi var fornøyde tok vi oss en prøvetur. Av med vinduer, ned med kalesjen, ned med frontruten og ut på tur!  ;D

Allerede i bakken opp fra Krankenhaus hørte vi masse lyder, men tur ble det like vel. Ved retur til Hop gikk Marius ut for å se om han kunne se noe løst.
Det kunne han!! Det viste seg at bolten til støtfangeren på høyre side hadde falt av... ;)  Krankenhaus har donert 1 stk passende bolt, og jeg
kan bevege meg rundt med Erwin, UTEN dunkelyder. Endelig.

STOR takk til Marius for hjelpen, han koste seg stort under prøveturen.  :thup      Erik: Skylder deg en Crispo....
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

glimrende arbeit! Crispoen oppspist enda en gang!!! :o :o :o....
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

RZR Sune wrote: glimrende arbeit! Crispoen oppspist enda en gang!!! :o :o :o....
Jepp!  :D  Du kan si det sånn at det var ikke meg..... ;)

Har fått lagt på beskyttelse idag. Prøvde å sette på bumpstopene fra originalakslene, men de var så høye at de ville lagt på rammevangene hele tiden.
Noen bilder:
Attachments
IMG_5566 [Desktop Resolution].JPG
IMG_5566 [Desktop Resolution].JPG (86.13 KiB) Viewed 1434 times
IMG_5572 [Desktop Resolution].JPG
IMG_5572 [Desktop Resolution].JPG (96.6 KiB) Viewed 1460 times
IMG_5570 [Desktop Resolution].JPG
IMG_5570 [Desktop Resolution].JPG (88.5 KiB) Viewed 1459 times
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

Jaau, da ble det skikk på Erwin!
Vi får jo si at det ikke bare var bakfangern som slo, fjærplatene slo faktisk i de og hehe. Men etter massasjen tar den nye bumpstoppen seg av sakene før ting bunner :)
Nais nais!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Hadde med bilen på hytten i forrige uke, slik at den og skulle kunne finne veien. ;)  Reagerte på at bremsene var dårlige, så kjøringen ble deretter...
Fikk noen timer hjemme i garasjen, for en bremsejustering, UTROLIG som det hjalp! Har vel fått juling på banekjøringen i Stavanger.  ;D Jaja, det skal jo brukes.
Gikk over alle skruer og mutre og trakk til, hadde en liten dunkelyd bak, det viste seg å være en av boltene ved festene mellom akselrøret og fjærplatene som var en tanke løs. Var vel på tide med en ettertrekking etter senkingen!! Eneste lyden som nå gjenstår, er en knirking under baksetet, fant ut at der er noen metallfjær som må trykkes litt sammen, tas imorgen, og da skal alle lyder være borte.
Det som nå gjenstår er å kose seg med åpen bil i sommervarmen.....  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

VW 181 wrote: Hadde med bilen på hytten i forrige uke, slik at den og skulle kunne finne veien. ;)  Reagerte på at bremsene var dårlige, så kjøringen ble deretter...
Fikk noen timer hjemme i garasjen, for en bremsejustering, UTROLIG som det hjalp! Har vel fått juling på banekjøringen i Stavanger;D Jaja, det skal jo brukes.
Gikk over alle skruer og mutre og trakk til, hadde en liten dunkelyd bak, det viste seg å være en av boltene ved festene mellom akselrøret og fjærplatene som var en tanke løs. Var vel på tide med en ettertrekking etter senkingen!! Eneste lyden som nå gjenstår, er en knirking under baksetet, fant ut at der er noen metallfjær som må trykkes litt sammen, tas imorgen, og da skal alle lyder være borte.
Pøh, JEG bremsa ikke, vaffal!  :D
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
orangenotch
Styret
Styret

Post by orangenotch »

Solan wrote:
VW 181 wrote: Hadde med bilen på hytten i forrige uke, slik at den og skulle kunne finne veien. ;)  Reagerte på at bremsene var dårlige, så kjøringen ble deretter...
Fikk noen timer hjemme i garasjen, for en bremsejustering, UTROLIG som det hjalp! Har vel fått juling på banekjøringen i Stavanger;D Jaja, det skal jo brukes.
Pøh, JEG bremsa ikke, vaffal!  :D
Nei, kanskje ikke. Men det var den eneste bilen som det skrek i dekkene på langsiden! Skikkelig Hollywood :thup
02 er bøs.....Bay er grei
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

...we aim to please...  :D
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Solan wrote: ...we aim to please...  :D
Ja, det skal være sikkert og visst!! Hadde det grisegøy utpå der, som passasjer!!

Hadde et par timer til overs idag, så jeg fikk omsider ordnet hornet. Har laget mye krøll, virket av og til.  :(  Var egentlig sikker på at jeg fikk orden på det tidligere, men men.... Tror det kan ha med dårlige kontakter til sleperingen i rattet å gjøre. Det er et originalt VW-ratt, men ikke til min årsmodell. Jeg er usikker på om det er av betydning, men jeg har lagt opp egen bryter, så nå er det i hvert fall TUT og kjør!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Oppdaget igår at det lakk girolje fra venstre bakhjul.  :(  Fikk beskjed av Andre under senkejobben at det nok måtte byttes pakninger, men hittil har det holdt tett. Men nå var det ingen vei tilbake.

På med arbeidstøy og ut i garasjen. Plukket ned, renset og fikk satt på nytt pakningssett. Viste seg at den store gummipakningen manglet... Ikke helt heldig, men nå er i hvert fall alt på plass. Håper det er tett nå!  :thup

Dessverre ingen bilder, fruen og jentene har kameraet med på sykkeltur.  :)  (Godt jeg hadde annet å gjøre.)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Som hos de fleste andre, fikk også mine penger bein å gå på da vi var på SCC.  ;)
Kjøpte blant annet hvite blinkers til forskjermene. Dekslene måtte lakkes, da de var i chrome, og det kan man jo ikke ha!  >:(

Syntes det ble bra tøft, med helrøde baklys og hvite blinkers. :thup  Så får vi gamble på at  :police: ikke ser det...
Attachments
IMG_6094 [Desktop Resolution].JPG
IMG_6094 [Desktop Resolution].JPG (61.44 KiB) Viewed 1277 times
IMG_6093 [Desktop Resolution].JPG
IMG_6093 [Desktop Resolution].JPG (59.22 KiB) Viewed 1297 times
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Oransje pære kurerer den angsten, JH! ;)
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

RZR Andy wrote: Oransje pære kurerer den angsten, JH! ;)
Ooops!  Hjelper kanskje å sette i pærene?  ;D
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Post Reply