Tips til dekkdimensjon 1303 cab
Moderator: Global moderator
Tips til dekkdimensjon 1303 cab
Jeg har bestilt nye felger til min 1975 1303 cab nå, krommede gasburners 5,5" og trenger noen tips til dekkdim. Hvor brede dekk kan man ha før de begynner og subbe i fjærene? bilen skal senkes 50 mm samtidig. Noen som har noen forslag til dekkstørrelser? har prøvd og lete etter bilder på nett men finner lite.
Sv: Tips til dekkdimensjon 1303 cab
Vet du hvilke inpress felgene har. Det har jo endel å si.
Innpress et 22.
Disse bygger da nokså langt ut, mine orignale ET26 stål sportsfelger på 1303-73 klarer 195/65-15 men da stikker sideveggen på dekket utenfor såvidt. Blir jo et kompromiss mellom hva som faktisk kan legges på felgen, rulleomkrets og hva som ligger innenfor. Siden du har -74 og seinere bygger de enda litt lenger ut fremme, er vel snakk om vel en cm på hver side. (Original sportsfelgene til 74 - "big-felgene" har jo ET34.) Kanskje du klarer 185 i 50 eller 55 profil? Ellers finnes det fine 175 i 55 profil. Gjetter bare her, men forsøk å monter felgen på og trekk opp en loddsnor, så får du en idé.
Hadde en gang 5,5" 8-spoke på min -78 1303 cab, husker ikke innpress, da jeg satt på 5cm senkefjærer måtte jeg kjøre med 135r15 for å få de innenfor. Det er svært lite plass på de sene 1303 med tannstang.
Det beste er å bytte til slanke justerbare fjærben og å benytte felger med høyt innpress..
Det beste er å bytte til slanke justerbare fjærben og å benytte felger med høyt innpress..
Får felgene mine i morgen, så jeg får ta noen mål når de er på plass! Ellers takk for info.