Justering

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
Johnny
Juniormedlem
Juniormedlem

Justering

Post by Johnny »

Noen som har knusende roen på å justere doble weber 40mm idf
74" 1303s
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Justering

Post by RZR Andy »

Er flere som har erfaring med disse, i proff-klassen kan vi nevne Jan Rongved på Rongved Mekaniske på Haus, Polly Motorsport m.fl.
Ellers har noen av oss glade amatører putlet litt med Dellortoer, du kan evt. få låne et måleverktøy for å sjekke flow. Generelt er det vel bare en rullende landevei og tilkobling til lambdasonde med tilhørende skifte av x-antall dyser som kan gi deg optimale resultater, men først må en ha full oversikt over dagens dysing ift. volum, kam, ventilstørrelse, etc. Tilstanden på gasserne har selvsagt også mye å si, ultralydvask av demonterte gassere og dyser er en stor fordel om de er brukte. Men disse tingene regner jeg med at du som fagmann har kontroll på.  :thup
Johnny
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Johnny »

har ikke sett de ennå, jeg skal kjøpe de av en som jeg kjenner... men skal være i god stand...
74" 1303s
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Det er flere her i Bergen som har kjøpt ferdig overhalte Dellorto forgassere fra Italia, bla. Andrè. De ser ut som om de er nye når de kommer, ferdig dyset og du er sikker på hva du kjøper. Ikke er det veldig dyrt heller. Vurder dette opp mot å kjøpe brukte med ukjent tilstand - som deretter må dyses om...
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Her er norges svar på Alfa1750:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,18499.0.html

Han overhaler de selv og leverer de riktig dyset til din motor!
Post Reply