Jeg tenker nå på å bygge en gearkasse.Tanken er å bygge en kasse som gjør at jeg slipper å kjøre med moped turtall i 80 og så gjerne tåler litt mer enn sprek 1600.
Planen er å sette sammen noe som er en bedre kasse enn en 1300S kasse men ikke i Rancho enden av pris/kvalitet (jeg ser disse ligger på ca 10000 brukt). Kassen skal bli "street & strip" dvs kunne brukes normalt og tåle opp mot ca150Hk.
Hvilken kasse bør/kan jeg ta utgangspunkt i og hva bør jeg bytte ut modifisere for å få det jeg ønsker?
Erfaringer, linker til lesestoff og tips mottas med takk.
specen bør bli som Rancho sin TYPE 1 PRO STREET Swing :
Super Diff
Aluminum Side Cover
Welded 3-4 Hubs
Hardened Keys
http://www.ranchoperformancetrans.com/v ... axles.html
Er det billigere/bedre å kjøpe brukt?
girkasse modifisering
Moderator: Global moderator
Sv: girkasse modifisering
Sikkert ikke så dumt når du får en motor som river skinnet av pølsa 
En 1300S (eller 1500) kasse tåler vel mye juling (alt er relativt!) den også i original oppsett, men alt som er brukt er brukt og det nye nytt. Utvekslingsmessig løser den problemet ditt, men det som ryker er vel stort sett sideplatene som sprekker og diffen som hakker tenner. Og clutcharmen smekker kanskje aller først?
Om du skal bort i trackbiten på SCC bør du vel ha noe sterkere kanskje, men for cruising tviler jeg på at det er noe særlig behov.
Hva koster en Rancho-kasse ny da fra USA? Fraktet med Jetcarrier blir det vel ikke så ille? Girkassearbeid krever spesialverktøy og kunnskap, så i det øyeblikket du står fast og må levere den inn til spesialister og taksameteret begynner å gå, tror jeg du oppdager at den løsningen blir dyrere. Morten Aase er vel kjent som girkasse-guru, men jeg forsto det sånn at han er litt på vei over i en annen leir.
Ja, skal du lage to streker må du vel ha diffsperre, forresten... alt dette koster masse peng. Holder en knapp på Rancho som masseproduserer og da kan holde relativt lave priser. Kommer du unna 15K på en racing kasse er du vel heldig?

En 1300S (eller 1500) kasse tåler vel mye juling (alt er relativt!) den også i original oppsett, men alt som er brukt er brukt og det nye nytt. Utvekslingsmessig løser den problemet ditt, men det som ryker er vel stort sett sideplatene som sprekker og diffen som hakker tenner. Og clutcharmen smekker kanskje aller først?
Om du skal bort i trackbiten på SCC bør du vel ha noe sterkere kanskje, men for cruising tviler jeg på at det er noe særlig behov.
Hva koster en Rancho-kasse ny da fra USA? Fraktet med Jetcarrier blir det vel ikke så ille? Girkassearbeid krever spesialverktøy og kunnskap, så i det øyeblikket du står fast og må levere den inn til spesialister og taksameteret begynner å gå, tror jeg du oppdager at den løsningen blir dyrere. Morten Aase er vel kjent som girkasse-guru, men jeg forsto det sånn at han er litt på vei over i en annen leir.
Ja, skal du lage to streker må du vel ha diffsperre, forresten... alt dette koster masse peng. Holder en knapp på Rancho som masseproduserer og da kan holde relativt lave priser. Kommer du unna 15K på en racing kasse er du vel heldig?
Håper det dukker opp litt info her! 
Har lenge tenkt på å få det femte giret inn i bilen også. Har hørt at det finnes ombyggings sett.
Spennende!

Har lenge tenkt på å få det femte giret inn i bilen også. Har hørt at det finnes ombyggings sett.
Spennende!
-1969 bay deluxe.
Det blir nok en rancho her i gården når den tiden kommer. foreløpig har jeg en 1500 kasse for hånden!
- RZR-Marius
- Supermedlem
smekk forsterkede sideplater og hd clutcharm på 1500kassen din du JonThe.
Så skal jeg spante en iskald pils om du ryker den med den motoren du mekker no
Så skal jeg spante en iskald pils om du ryker den med den motoren du mekker no

Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
1200 -58 1/6 -67 Singelcab
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
1200 -58 1/6 -67 Singelcab
Har en plan MariusRZR-Marius wrote: smekk forsterkede sideplater og hd clutcharm på 1500kassen din du JonThe.
Så skal jeg spante en iskald pils om du ryker den med den motoren du mekker no![]()