Kanskje litt på siden av hva som er hensikten for boblespottingen, men jeg tar det med likevel: Har nettopp vært på ferie i Oman (på den Arabiske halvøyen), og på min vei mot en strand såg jeg denne boblen. Det viser seg at noen få lakengubber kjører standsmessig .
Fordelen der nede er jo at de ikke sliter nevneverdig med rust.
På vei tilbake så jeg denne og en til på veien, men rakk ikke å knipse de.
Ruboe wrote:
Kanskje litt på siden av hva som er hensikten for boblespottingen, men jeg tar det med likevel: Har nettopp vært på ferie i Oman (på den Arabiske halvøyen), og på min vei mot en strand såg jeg denne boblen. Det viser seg at noen få lakengubber kjører standsmessig .
Ruboe wrote:
Rune B.
Dette ser ut som en ganske gammel boble (1958-1964 karosseri), som har fått en oppgradering med nyere skjermer og lykter foran og bak. Det kan man se på de lave siderutene og frontruta, og måten taket går over i frontruta på. Det kan også være et lisensprodusert eksemplar, der man har brukt gamle og nye deler i skjønn forening. Den har også 4-hulls felger, som kom i '68 ('67 på 1500)
Kul farge
Last edited by Solan on Wed Apr 22, 2009 1:08 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sist søndag så jeg en strøken VW 1303 LS cabriolet i Loddefjord-området. Den var champagnefarget, og så ut som en ganske ny modell (midten av 70-tallet eller seinere). Voksen kar med lyst krøllete hår bak rattet.
Noen her?
Beklager dårlig mobilbilde
[attachment=1]
Attachments
1303LS-190409.jpg (12.01 KiB) Viewed 1823 times
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jeg er nokså sikker (96%...) på at denne bussen ikke har noe med den turen å gjøre, det var jo vår venn Espen som tok den turen i sin ambulanse, og den må ha fått en SERIØS makeover hvis den ser sånn ut (som på dine bilder) nå!
så en rød splittbuss uten takgrind her om dagen. dessverre kjørte jeg nok i 80 ( ) på min nygamle CBR så jeg fikk ikke mer enn
sett den før splitten suste forbi
Solan wrote:
Jeg er nokså sikker (96%...) på at denne bussen ikke har noe med den turen å gjøre, det var jo vår venn Espen som tok den turen i sin ambulanse, og den må ha fått en SERIØS makeover hvis den ser sånn ut (som på dine bilder) nå!
hans wrote:
så en rød splittbuss uten takgrind her om dagen. dessverre kjørte jeg nok i 80 ( ) på min nygamle CBR så jeg fikk ikke mer enn
sett den før splitten suste forbi
Så splitten går bedre enn sykkelen, altså?? Har du trimmet ned??
...dame i 30-åra MED boble? Her må du skaffe telefonnummer (og bilde), Gaute
Last edited by Solan on Thu Apr 23, 2009 1:35 am, edited 1 time in total.
...angående den mintgrønne lenger opp:...den har luftegitter bak sidevinduet? Her er'e no' gæærnt som ikke er riktig....
Noen som har noen gode forslag til hvor og hvordan denne har blitt til? Andy...?
Hadde det vert spärkäfer/spareboble hadde den vert utrysta med 62-67 baklys, og små fangarar etc, den Kan vera oppgradert altså bytta skjermar og støtfangarar, men med tanke på att den ikkje har langt panser og på det omfattande (og heilt unødvendige) arbeidet med å bygga den om Frå langt til kort panser, så trur eg ikkje den har vert noko 1200 utrysta bil...
Solan wrote:
...angående den mintgrønne lenger opp:...den har luftegitter bak sidevinduet? Her er'e no' gæærnt som ikke er riktig....
Noen som har noen gode forslag til hvor og hvordan denne har blitt til? Andy...?
Brazil...Nigeria...Sør-Afrika...sjekk listen over hvor mange land som har produsert boble og der ligger vel nøkkelen. Kanskje VW glemte å sende ut presser på karosserisidene når de oppgraderte modellene i 65?