der Phönix
Moderator: Global moderator
Sv: der Phönix
Spotta eit stykk karosseri på bukker med ein tak oppå taket
Kjørte forbi deg for ein time sidan

TLF: 97419035
hehe - det gjorde du nok da ja
må ikke være redd for å stoppe innom en annen gang

sendte en mail til Jee på VWNorge da Andre sa er det var der karosseriet opprinnelig kom fra, fikk følgende svar :
Gamla møter føniksJoda. Stemmer der. Kommer fra meg den der. Var faktisk klar til lakk når den ble hentet hos meg. Våtslipt og klar. Ser litt trist ut nå i forhold
Bilen ble bygd for turbomotor og 091 kasse fra Buss. Derfor "knølen" under "motorlokket". Den var ganske så rusten. Men all rust ble tatt. Og jeg husker det ble sparklet over der sveisene var. Da denne skulle være hvit under aller skjermer osv.
Rag toppen er falset, punktet og tinnet... eller hadde denne orginal rag.. jeg går litt i surr.
Det orginale understellet til bilen sitter på ovalen til Espen54 (mener det var det han kaller seg)
Det negative med bilen er at venstre kanal er sveiset mye på i ytterkant. Det medførte at kanalen bøyde seg litt innover pga varmen. Dette husker jeg ble bygd opp med sparkel... siden den kun skulle brukes til race. Og ikke var noen orginal restaurering.
Lykke til med den. Navnet på bilen er forresten "Gamla"! Da det stod det på dørene fra den var brukt som russebil.
Erik

-
- Styret
Hvor mye større? Dobbling?hans wrote: mmm ... jeg jobber med motor - blir større enn 1300![]()
02 er bøs.....Bay er grei

stuket over gir ungene det de vil ha samt pappa'n får litt sitt han og

angående motorstørrelse klarer jeg ikke helt bestemme meg . Sitter med en splittet as41 blokk og lurer på hva jeg
skal velge. Og for å gjøre det vanskeligere så finnes det jo så mye morro som passer bak i ei boble...
uansett.. den skal kunne yte nok hester til en real burnout ... skal jo glede liten og stor

uansett.. den skal kunne yte nok hester til en real burnout ... skal jo glede liten og stor
Det gleder vi oss til, alle sammen!!
Ser ut som dette blir en herlig doning. Kult!
Det gleder vi oss til, alle sammen!!

Ser ut som dette blir en herlig doning. Kult!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Jaså, "Gamla" våkner til live igjen, det er bra! Det er jo litt trist at det hittil ikke har vært noen race-vogner fra Bergen på SCC...
Nei nokon burde representera bergen (Om ikkje hordaland) på stripa!!
Forresten: Det er vel ikkje Du Hans som er ansvarleg for det særs talentfulle tegningen???
Forresten: Det er vel ikkje Du Hans som er ansvarleg for det særs talentfulle tegningen???
TLF: 97419035
race vogn burde nå murmesteren ta seg av i år, eller du kan bare la meg rydde garasjen din for motordeler André så skal det alltids bli motor
@Tistlo, er en kar på VWNorge som står bak den der .. om den er tegnet eller tracet vites ikke

@Tistlo, er en kar på VWNorge som står bak den der .. om den er tegnet eller tracet vites ikke

Det ligner veldig på en Lobo tegning! Han tegner bilen din på bestilling, Erik har vel en sånn?hans wrote: @Tistlo, er en kar på VWNorge som står bak den der .. om den er tegnet eller tracet vites ikke![]()
Da er tiden kommet til sandblåsing. I morgen, onsdag, stapper jeg bobla inn i Caravellen
vel, det lille som er igjen av chassis, og fyker til Askøy.
Fjernet jo venstre bunnplate men høyre har jeg latt stå da den kun har noe rust rundt batteribrønnen OG jeg vil ha den som referanse når jeg sveiser inn venstre side. Så kapper jeg den 99 % sannsynlig ut og sveiser inn ny. Er bare litt skremmende og ikke ha noen referanser - da må jeg i såfall gjøre som
Andy foreslo å senke karosseriet ned på chassis for å være sikker på at ting stemmer. Så punkte og løfte av igjen ..
Skal få Brensdal til å blåse inn i rammehodet der det var noe grums.
videre leverer jeg med en del mindre deler som trenger en blås.
Snakket med Bergen Eloksal og de kunne pulverlakkere, men hadde maks mål på 6 meter lang , 1.50m høy og 0.9 m bred - - har ikke målt enda men tror det kan skjære seg med bredden. BBO på Laksevåg kunne
lakke men det blir ikke helt det samme som pulver behandlet . Var og relativt dyrt med pulver hos Bergen eloksal - han så for seg 2500 kroner for rammehode/tunell - Da frister det med noen lag med POR-15 istedet.
PS. Burde jeg få blåst inne i hele tunellen ? og hvordan får jeg i så tilfelle ut geardippeduttene ?

Fjernet jo venstre bunnplate men høyre har jeg latt stå da den kun har noe rust rundt batteribrønnen OG jeg vil ha den som referanse når jeg sveiser inn venstre side. Så kapper jeg den 99 % sannsynlig ut og sveiser inn ny. Er bare litt skremmende og ikke ha noen referanser - da må jeg i såfall gjøre som
Andy foreslo å senke karosseriet ned på chassis for å være sikker på at ting stemmer. Så punkte og løfte av igjen ..
Skal få Brensdal til å blåse inn i rammehodet der det var noe grums.
videre leverer jeg med en del mindre deler som trenger en blås.
Snakket med Bergen Eloksal og de kunne pulverlakkere, men hadde maks mål på 6 meter lang , 1.50m høy og 0.9 m bred - - har ikke målt enda men tror det kan skjære seg med bredden. BBO på Laksevåg kunne
lakke men det blir ikke helt det samme som pulver behandlet . Var og relativt dyrt med pulver hos Bergen eloksal - han så for seg 2500 kroner for rammehode/tunell - Da frister det med noen lag med POR-15 istedet.
PS. Burde jeg få blåst inne i hele tunellen ? og hvordan får jeg i så tilfelle ut geardippeduttene ?
du får gje ein lyd i morgon viss du vil hente startaren eg har liggande. Viss du treng den enno då?