Kjøpstips #4 Tilstand - prosjekt eller kjørbar?

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Kjøpstips #4 Tilstand - prosjekt eller kjørbar?

Post by RZR Andy »

4) Tilstand - prosjekt eller kjørbar? Er du nevenyttig kan du komme langt på egenhånd. Har du garasje og verktøy? Har du evt. mulighet til å sveise? Du er faktisk nødt til å påregne sveisearbeid uansett på en bil som er mer enn 30 år gammel, det forstår alle som kjøper gammelbil. Hvis ikke er du heldig eller har råd til å kjøpe en bil uten rust. Å fikse opp en folkevogn blir en hobby for mange og en livstil for enkelte! Hvis ikke du vil gjøre ting selv må du budsjettere med arbeid i tillegg til deler. Bestem deg også for hvilket mål du har med bilen - restaurering, fiksing, original, ombygd, etc. - det finnes mange kombinasjoner. Ferdig restaurert bil kan fort bli billigere enn å gjøre alt selv, men du bør da få bakgrunnsinformasjon om jobben som er gjort. Det finnes mange "restaurerte" biler som må tas igjen etter bare noen få år, fordi det er brukt "jalladeler" eller slurvet med arbeidet.
Last edited by Anonymous on Sat Mar 14, 2009 8:41 pm, edited 1 time in total.
Post Reply