Her er en oversikt fra en brosjyre i 1972

Du kan f.eks. bla litt i de gamle originalbrosjyrene fra Volkswagen? Se her: http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/type1.php
Type 1: 1200, 1300, 1500, 1302, 1303 (S-modellene har 1600-motor)
1938-1953: Splittvindu/Brezelfenster

okt-52-mars 53: "Zwitter" (nytt dashbord og ventilasjonsruter, men fortsatt delt bakrute)

1953-1957: Ovalvindu

1958-1964: "Big window" (nytt dashboard, større front- og bakrute)

1965-1967: Større ruter, skrått ventilasjonsvindu, 66 med 1300 motor og kulebolt forstilling, 67 1500 motor, skivebremser og tokrets for å nevne noe

1968-1976:
Type 2: 1200, 1500, 1600 eller 2-liter. "Splittbuss" (to frontruter t.o.m. 1967-modell) eller "Bay" (1968-79) med buet frontrute. Alternativet er også en tidlig luftkjølt "T3" t.o.m. 81 modellen.
Type 3: 1500 og 1600, Sedan, Coupe eller stasjonsvogn (alle med to dører)
Type 4: 411 og 412 med 1700 og 1800-motor. Kom som todørs coupe eller stasjonsvogn og firedørs "coupe", den mest avanserte luftkjølte VW laget.
Karmann Ghia: 1200 og 1600 motor, opprinnelig med alt teknisk felles med Type 1. Fra 1962 også som Type 3 utgave med tekniske løsninger fra boblens "storebror". Bygget side om side med boble "Kabriolett" på Karmann-fabrikken i Osnabrück.
Type 181 og 182: VWs egen terrengvogn basert på mekanikk fra Type 1 og 2.
I tillegg finnes diverse "kit cars" bygget på chassis fra boble, som f.eks. buggy og Porsche Speedster replica.
Sjekk litt rundt og bestem deg for hvilken du liker best, tekniske løsninger osv. Så finner du ut hva du helst vil ha av pickup, dobbelkabin, varebil, buss eller camper. Mange alternativer å velge blant, med årene blir det lett til at enkelte har en av hver..
