hehe - sant det. skal irettesette rekvisitørenMå få på henne et par slipebriller neste gang Blunker. Safety first
der Phönix
Moderator: Global moderator
-
hans
Sv: der Phönix
-
hans
Sv: der Phönix
Spylte bunnen i dag - begge sider inklusive gearkasse og oppheng - så straks litt bedre ut uten 10cm med dritt 




skrapt førersiden - det godset som ikke er musespist er temmelig tynt så det blir nok skiftet hele siden.
i morgen er det resten av bunnen som blir skrapt.litt spent på om høyre siden holder - er ikke slik at jeg MÅ legge ut 1200 til




skrapt førersiden - det godset som ikke er musespist er temmelig tynt så det blir nok skiftet hele siden.
i morgen er det resten av bunnen som blir skrapt.litt spent på om høyre siden holder - er ikke slik at jeg MÅ legge ut 1200 til
Sv: der Phönix
Bra jobbet Hans. Holder du dette tempoet blir det fort bil av den igjen.
S
S
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: der Phönix
Steike Hansemann,
what you see is what you not get or get you what you...
Hvordan var den igjen?
Med din iver og vilje så får nok denne se veien igjen ja..
what you see is what you not get or get you what you...
Hvordan var den igjen?
Med din iver og vilje så får nok denne se veien igjen ja..
Sv: der Phönix
To nye plater der, så er du i mål, ikke verdt å bruke for mye tid på lapping som ikke blir bra (snakker av erfaring...).
Var det ikke Erik som hadde noe plater på gang, eller husker jeg feil?
Var det ikke Erik som hadde noe plater på gang, eller husker jeg feil?
-
hans
Sv: der Phönix
du ville tatt begge sidene uanskvett ? mm - er vel sant det ... noen som trenger et sett 16 tommere til 2400 kroner eller 2 stk bunnplater ?
-
hans
Sv: der Phönix
Har ikke skjedd så mye da jeg har stopp i pengeforsyningen - koster 1900 per plate som jeg vil ha i bunnen og de kronene har jeg ikke.
kveldene går mest på å sveise sammen platebiter, klippe, sveise dem sammen, klippe - må jo øve litt
skrudde av forstillingen i dag i den tro at jeg kunne pusse ned og male rammehodet. Dessverre var det noe grums her og.
foto av det under :

Rammehodet i all sin prakt - ser tilsynelatende bra ut ..

tar en liten titt inn luken

litt usikker på hva som skjuler seg i bunnen der. kan se ut som en rustboble noe jeg ikke liker særlig godt.
baksiden av lokket til tunnellen var temmelig rust råttent så en del fukt har det vært ..

er det normalt med rynker i sveisen ?

dette likte jeg ikke - needless to say det er ikke slik på førersiden ..

?? er det makkverk eller har den fått seg en smell og blitt presset sammen ?

assistenten min tok mål av rammehodet og det er 5 mm forskjell i høyde på fører og passasjerside ..

hadde istapper i skjegget da jeg kom inn , men hverken jeg eller bikkja frøs - bare deilig friskt
Noen innspill på rammehode saken ? jeg monterer ikke noen forstilling tilbake slik det ser ut nå ....
kveldene går mest på å sveise sammen platebiter, klippe, sveise dem sammen, klippe - må jo øve litt
skrudde av forstillingen i dag i den tro at jeg kunne pusse ned og male rammehodet. Dessverre var det noe grums her og.
foto av det under :

Rammehodet i all sin prakt - ser tilsynelatende bra ut ..

tar en liten titt inn luken

litt usikker på hva som skjuler seg i bunnen der. kan se ut som en rustboble noe jeg ikke liker særlig godt.
baksiden av lokket til tunnellen var temmelig rust råttent så en del fukt har det vært ..

er det normalt med rynker i sveisen ?

dette likte jeg ikke - needless to say det er ikke slik på førersiden ..

?? er det makkverk eller har den fått seg en smell og blitt presset sammen ?

assistenten min tok mål av rammehodet og det er 5 mm forskjell i høyde på fører og passasjerside ..

hadde istapper i skjegget da jeg kom inn , men hverken jeg eller bikkja frøs - bare deilig friskt
Noen innspill på rammehode saken ? jeg monterer ikke noen forstilling tilbake slik det ser ut nå ....
Sv: der Phönix
Dei hullene på sida skal vera sånn! det er for å lufte ut fuktigheit!
Sveisene som du har bilde av er vel og sånn som dei var på 69en min orginalt...
Har forresten masse bilder av rammehovudet til 69en min her:
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7

Sveisene som du har bilde av er vel og sånn som dei var på 69en min orginalt...
Har forresten masse bilder av rammehovudet til 69en min her:
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
TLF: 97419035
-
hans
Sv: der Phönix
Ser det nå Tistlo 
-
kunne godt laget de hullene litt penere spør du meg (så hadde jeg sluppet å drite på leggen
) ... men er fremdeles de 5 mm ulik høyde fra side til side ,
men da kan jeg nok anta atde kommer av bulking i blekket på kantene og ikke noe mer alvorlig ..
har fjernet venstre plate nå og det kan virke som om utriggeren må skiftes - fulgte den med Heavy Duty platen og hvor handlet du fra ?
Vurderer å fjerne platen på tunnellen - medfører det å borre ut 200 sveisepunkter ? har ikke sett videoen enda
-
men da kan jeg nok anta atde kommer av bulking i blekket på kantene og ikke noe mer alvorlig ..
har fjernet venstre plate nå og det kan virke som om utriggeren må skiftes - fulgte den med Heavy Duty platen og hvor handlet du fra ?
Vurderer å fjerne platen på tunnellen - medfører det å borre ut 200 sveisepunkter ? har ikke sett videoen enda
-
hans
Sv: der Phönix

begynt sage vekk bunnen


kosedel til senere i prosessen
Last edited by hans on Thu Feb 12, 2009 1:46 pm, edited 1 time in total.
Sv: der Phönix
Snadder, 2 innsug?
Sv: der Phönix
Bist bilen har vert senka før, og skrapa nedi, så går et ut over den kanten under rammehovudet, som på bilda ser bulka ut!
Eg anbefalar egentlig ikkje å skifta dei bakre "utriggarane" til golva med mindre det er absolutt nødvendig! Det er eit lite her å få til, fordi når du fjerner den gamle så forsvinner eit viktig referansepunkt når du skal montere golv... men dette kan jo løysast lett ved å ta litt mål!
Platene mine vart kjøpt av Lars Rosenquist @ VW Veterandeler og skal vera det beste på markedet. Jekkfester, utriggare og forsterikning for jekkfestet følger med i prisen som var 4000 inkl frakt. Dyrt? JA Bra? JA! Det var ein grunn til att eg bytta ut dei eg kjøpte på unneberg for 600kr sida...
Eg vil faktisk anbefala deg å skifte bunnplata under rammehovudet! For då har du anledningen til å reparere rusta som antageligvis befinner seg inni! Det er ikkje Så mangen sveisepunkter, men det vanskeligaste er i fronten... der er det heilsveist... så du må nok kutte det av lenger bak og deretter frese resten vekk. Ny plate til rammehovudet kostar 560kr trur eg!
Stå På!
Eg anbefalar egentlig ikkje å skifta dei bakre "utriggarane" til golva med mindre det er absolutt nødvendig! Det er eit lite her å få til, fordi når du fjerner den gamle så forsvinner eit viktig referansepunkt når du skal montere golv... men dette kan jo løysast lett ved å ta litt mål!
Platene mine vart kjøpt av Lars Rosenquist @ VW Veterandeler og skal vera det beste på markedet. Jekkfester, utriggare og forsterikning for jekkfestet følger med i prisen som var 4000 inkl frakt. Dyrt? JA Bra? JA! Det var ein grunn til att eg bytta ut dei eg kjøpte på unneberg for 600kr sida...
Eg vil faktisk anbefala deg å skifte bunnplata under rammehovudet! For då har du anledningen til å reparere rusta som antageligvis befinner seg inni! Det er ikkje Så mangen sveisepunkter, men det vanskeligaste er i fronten... der er det heilsveist... så du må nok kutte det av lenger bak og deretter frese resten vekk. Ny plate til rammehovudet kostar 560kr trur eg!
Stå På!
TLF: 97419035
-
hans
Sv: der Phönix
skal ha heavy duty platene jeg og - gidder ikke kjøpe tynne plater
@ Jon T - - foreløpig er det en SINGEL 48mm DRLA som er kjøpt inn -- fikk den billig så da ble det slik - skulle egentlig
ha en singel 32/36 forgasser på en 1680 motor . Motor er det siste jeg trenger så jeg får se hva jeg sitter med av deler og motor
når sommeren kommer
@ Jon T - - foreløpig er det en SINGEL 48mm DRLA som er kjøpt inn -- fikk den billig så da ble det slik - skulle egentlig
ha en singel 32/36 forgasser på en 1680 motor . Motor er det siste jeg trenger så jeg får se hva jeg sitter med av deler og motor
når sommeren kommer
Sv: der Phönix
Skikkelig fremdrift på deg Hans! Gleder meg til å følge dette prosjektet her.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: der Phönix
Kjekt å se flere Dellortoer på plass! Må opp litt i volum du nå, jaffal!
Angående rammehodet - monter på forstilling og kontrollmål at det ikke er skjevt. Hvis målene er greie bør det gå fint. Happy med sveisingen?
Angående rammehodet - monter på forstilling og kontrollmål at det ikke er skjevt. Hvis målene er greie bør det gå fint. Happy med sveisingen?
