Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Tistlo »

Sikkert meir peng å spara med ikea-kaffi ::)
TLF: 97419035
hans

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by hans »

bilde jeg tok en mørk natt jeg fikk prøve Grynet  - takk takk :) 

Image
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Sune »

trygg på vegforholdene du Svein! Sommerdekk og hvite veger:)
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

...hysj....  :-X
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 369
Joined: Fri Dec 21, 2007 7:55 pm
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Arve »

:police:
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

...å fillern.... :-[
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
hans

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by hans »

fototriks  ::)
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Sune »

... og så en som jobber i vegvesenet da! Rub it in! ;D
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

Såvidt jeg vet, så er det ikke forbudt å kjøre med sommerdekk på vinteren. Man skal være skodd etter forholdene, og det funker fint med sommerdekk på saltete veier (som er så godt som bare...). Så det så!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by FreddyB »

Greier ikkje å lese det du skriv i støyen fra den påhengsen som nettopp passerte..
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Magnus »

Nå (nermere bestemt lørdag) har jeg montert en girforkorter på grynet, så nå ere racing-gear...
Har dessverre ikke no' bilder nå, men ska prøve å få tatt no'n.
Ting kommer seg ;D
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Magnus »

Vi skifta også olje på lørdag (forrige) og putta på litt liquid holy moly som var anbefalt av div. folk...
Men, problemet var at etterpå så virka det som Grynet gikk litt dårligere. ??? (og det var ikke det vi ville oppnå)
Noe vi har gjort feil/tips/triks/mm?
Attachments
DSC01161.JPG
DSC01161.JPG (61.29 KiB) Viewed 2455 times
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Ja, det er viktig å ikke smøre inn motoren utvendig, den er kun til innvortes bruk - i motoren altså... :thup
Hvilken olje og viskositet brukte dere da? Ikke alltid at gamle travere er fornøyd når de får nytt og fancy fór, vet du!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

Vi brukte mineralsk olje fra Biltema, 10w-30, tror jeg. Trengs vel sikkert litt generell service på kjerra også etterhvert, jeg har kjørt over 10.000 km me'n siden jeg fikk den for under et år siden. Noen bedre...?

Har forresten henta skikkelige veteranskilt te Grynet igår, de monteres på abc idag.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Stilig!! Lurer på om 10-30 blir litt tynn, 10-40 eller 20-50 anbefales for motorer som har noen mil på nakken. Dessuten blir den antagelig litt tynn i forhold til temperaturen vi har nå. Stemplene blir ikke så varme, ergo kniper de litt mindre. Olje er jo et enormt tema med millioner av ulike meninger og erfaringer...
Post Reply